Én ilyen nehéz Bamakora már nem nagyon emlékszem. Mindegyiket mindenki máshogy éli meg. Egy további extrákkal már nem bővíthető légkondicionált luxus terepjáróból is más a Bamako, egy lakóautóból is más és egy negyven éves állandóan lehúzott ablakú Peugeot-ból is más az élmény. Ilyen por még nem volt soha. Jóval több volt az idén a földút. Bissau Guineát csak földúton tudtunk megközelíteni. Itt még a por is másabb, mint Maliban vagy Mauritániában. A tüdőm, az orrom és a füleim is még mindig tele vannak finom vöröses - fekete porral és még lesznek is egy pár napig.
Luis Phillipe remekül teljesített. A gyújtás Mauritániában akadozott ugyan, de csak egy elkopott gyújtáselosztó (vagy micsoda) okozta a nehezségeket. A tapasztalt bamakosoknak a speed dialon vannak a nouakchotti autószerelők. Az egyik helyi szaki fél óra alatt szerzett egy eredeti, gyári Peugot 504-es alkatrészt és innentől ismét hasított az autó.
A legzorkóbb földutak és kárter mélységű kátyúk sem tették tönkre. Hihetetlenül jól tejesített, de ez volt az utolsó útja Afrikába. A hetvenes években Kenyában teljesített szolgálatot a magyar nagykövet autójaként. Utána egy gyűjtőhöz került Magyarországra. A gyűjtemény likvidálása után a Budapest-Bamakot háromszor teljesítette. A Travel Channel-en két filmben is fontos szerepet játszott. Az idén visszatért Afrikába és Bissauban fogja tovább róni Afrika poros földútjait.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.