Kemény dűnés etappal kezdődött a Mauritán szakasz
A Budapest-Bamako-ról elnevezett B2 Beachen a mezőny.
A Bou Lanoar melletti sivatagi táborból szikrázó reggeli napsütésben rajtoltak el a Budapest-Bamako résztevői az idei futam egyik legnehezebb szakaszán. Hétfőn a 250 kilométeres távon a puha sivatagi homokkal kellett megküzdeni az összes versenycsapatnak.
Egyre többen adják fel a versenyt technikai okokból vagy kimerültségből. A nagy lelkesedéssel rajtoló és a mezőny közepén járó Bermuda Rally Team (020) tegnap szállt ki a versenyből, technikai okokra hivatkozva. A 002-es csapat (Begya Team) sorozatos kardánkereszt - törések miatt tegnap Nouakchottba autózott és kihagyta az etapot.
A Banc D'Arguin Nemzeti Park aranysárga dűnéin és barátságos halászfalui között autózott tegnap a mezőny. Többen hosszabb-rövidebb időre elakadtak a dűnék közé és még a legügyesebb csapatoknál is előkerült az ásó és a homokvas. "Én még életemben ennyit nem ástam" - mondta Róka - Horvát Viktória, a Róka Team navigátora, aki két órán keresztül ásta Nissan Pathfinder-üket az egyik dűnén.
Ásásra tegnap nem volt sok idő, mert minden csapatnak el kellett érni a tengerparti utat dagály előtt. Csak apály idején járható a homokos föveny. Az idén két autó maradt a dagály fogságában. Az angolok (Team Wally & Dick-119) Land Rover Discovery-je a mauritán hadsereg adatai szerint 26 kilométerre északra a tábortól töltötte az éjszakát.
A tegnapi nap után a versenyben egyre szorosabb lett a küzdelem a Turjányi/Nagy kettős és Csányiék között. Turjányiék tegnap hibáztak és egy ellenőrző pontot kihagytak. Csányiék nemcsak tökéletesen teljesítettek, de egy geocaching feladatot is teljesítettek. Az élen már csak két pont a különbség a két legénység között.
A quadosok versenyében a norvégek ismét szerencsétlenül jártak Tom Wiik leesett a quadjáról. A társa segítségért indult majd egy mocsaras, sáros részben nyakig elásta járművét. A quadot nem sikerült a sárból kihúzni. Az eredetileg bukott quados késő éjjel beért a táborba, de társa a sivatagban vesztegelt. Mentése a reggeli órákban kezdődött meg.
A szokásos B2 Beach Party remek hangulatban telt. A hétfő délutánt sokan úszással, röplabdázással, autóval húzott vízisíeléssel töltötték. Mások pedig itt használták ki a lehetőséget, hogy szereljenek, a 78-as rajtszámú Lada csapat tagjainak kuplungja mondta fel a szolgálatot. A Ladát az oldalára fordították a plázson, hogy az aljához könnyebben hozzá férjenek. "Reméljük a hibát ki tudjuk javítani és Nouakchottban tudunk egy új Lada kuplungot szerezni valahonnan" - mondta Rusorán Péter.
A 150 elrajtolt csapatból mindössze 60-an futottak be a tegnap. Sokan meghátráltak és a betonúton Nouakchottba hajtottak. Ma reggel az apály 2 óra körül várható. Ekkor indul a mezőny a B2 Beachről Boutilimit fele. A mai versenyben ismét dűnékre, tengerparti útra és a világ egyik legveszélyesebb betonútjára, az irónikus elnevezésű „Remény országútjára” számíthatnak Mauritániában a csapatok.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.